La esitosa presentación de la nueva collecha de Sidre d’Escoyeta, cola so sidre sobro la madre, ye la continuación perfecha de la Primer Sidre L’Añu y la confirmación práutica de como pasu ente pasu va consiguiéndose recuperar esa modalidá de sidre que tuvo a puntu perdese pola industrialización. Falta saber si la llexislación española contempla la esistencia de la mesma, y nun pasa como cola sidre de pera, y tamién esclúi esa denominación.
Y ye que la nueva llexislación española no que cinca a la sidre nun ye tan mala como l’anterior, pero, la verdá, ye más mala que bona, fecha dende la inorancia d’un estáu que nun ve muncho más acullá del vinu y en tou casu d’espaldes a la tradición, cultura y economía asturiana. Lo de siempres.
Pero ye que nesti estupendu mes de floriar del pumar acumúlensemos les desdiches. Acabamos d’enteramos al traviés de Foro de que nel País Vascu, con una produición de sidre cuasique 10 vegaes menor, el so gobiernu invierte 12 vegaes más en publicitar la so sidre que’l “Principado”. Les cifres son nidies y de nueu carecemos les consecuencies de nun tener un gobiernu propiu, sinon un “Principado” empeñáu en facer d’Asturies un barriu de Madrid.
Por si too esto pudiere abultamos poco, el “Principado” perafítase na llexislación que prohíbe canciar o tocar la gaita nos chigres, anque sí que lo permite nos tablaos flamencos… tan asturianos y tan abondosos nel nuesu país.
Fortunósamente la sociedá civil asturiana tien capacidá pa superar toos estos despropósitos y ye un auténticu placer ver la vida que tienen merenderos y chigres y cómo se suceden los eventos sidreros, esti mes el de Ribeseya y Sotrondio, el que vien el de L’Entregu, el de Llaviana, y asina sucesivamente.
Mención aparte merez La Preba de Gascona, espeutacular por drechu propiu, una auténtica esibición de calidá, asturianía y amor pola sidre: referente obligáu qu’añu ente añu supérase y de cuyu exemplu nútrense eventos asemeyaos. La so aportación a la cultura asturiana de la sidre ye más que destacable y ye xusto reconocelo asina.
Y por supuestu, lo meyor de too ye qu’un mayu bonu agoria un xunu meyor.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.