El mes de xunetu ye pal Festival de la Sidre de Nava. Nun ye pa menos, non solo pola so veteranía, sinón pola so capacidá de convocatoria y el calter referencial tantu del so concursu de sidre como más apocayá’l d’echaores. Pero ye qu’amás esti festival ta llevando a cabu un importante esfuerzu en redefinise y afaese a los nuevos tiempos, nun procesu que nun ye fácile, nin siempres tien por qué atinase a la primera, pero que resulta necesariu dafechu cara a la proyeición y dignificación de la nuesa bébora patrio.
Importante tamién el gran númberu de cellebraciones que siguen rializándose y que tienen a la sidre como principal protagonista, y sobromanera a la ca vegada mayor vitalidá de los concursu de sidre casero; una amuesa de la enorme vitalidá de la cultura sidrera asturiana, y un apueste de futuru nel que munchos llagares industriales tán collaborando, y que tuviera de potenciase muncho más si queremos que les nueves xeneraciones d’asturianos aguanten el xabaz procesu de aculturización al que tamién se ven sometíos nesti campu.
Y la Universidá tamién s’implica, nesti casu la UNED, qu’esti añu inclúi nos sos cursos de branu ún cientráu nes conocencies y nes práutiques venceyaes a la cultura de la sidre asturiano, del que vamos informar prósimamente, y que resulta bien esperanzaor cara a la necesaria implicación de tolos seutores nel espardimientu y promoción de la cultura asturiana de la sidre.
Folixa, concursos populares, implicación universitario… suena tou estupendo, pero tamién hai retos, preveese qu’esti añu va haber nueva collechona –como tolos años impares- y los pumareros yá tán viendo que nun va ser fácile colocar la produición. Siguimos ensin dengún tipu d’avance no que cinca a la presentación de la nuesa candidatura a la UNESCO, y el cartelu anunciaor de la Fiesta de la Sidre de Xixón d’esti añu recula a los sos piores tiempos escluyendo de forma absoluto la nuesa llingua, ya inclusive nun respeta la toponimia oficial –Gijón/Xixón-. Mal, eso ta mal.
Acabemos con daqué bono: El Salón Internacional de les Sidres de Gala yá convocó la so novena edición pa la postrer fin de selmana de setiembre, y esti añu va haber novedaes, asina que ¡sollertes!
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.