La sentencia del Tribunal Supremu revocando sentencies anteriores y estableciendo que la propiedá de la botella sidre ‘molde fierru’ pertenez n’esclusividá a l’Asociación de Sidra Asturiana, ye, ensin llugar a duldes, la noticia sidrera del mes y quiciabis del añu.
Una sentencia que mos dexa un agriduz saborgu, dulce porque reconoz que la botella sidre tradicional ye propia d’Asturies y agriu porque concede a una asociación privada –l’Asociación de Sidra Asturiana, a quien felicitamos dende equí pol so trunfu- la propiedá d’esa botella.
Ello supón que los llagares asturianos que nun pertenezan a la mesma van depender de la bona voluntá que pueda tener esta asociación y, a lo postrero la sentencia tampoco nun garantiza que la botella sidre asturiana vaiga ser utilizada namás por llagares asturianos, darréu que va poder selo por toos aquellos que cunten cola autorización d’ASSA, dixebradamente d’onde seyan o aú ellaboren la sidre.
De fechu atopamosmos con qu’un patrimoniu común de los asturianos, de llibre dimposición p’asturianos o non, pasa a ser propiedá d’una asociación privada.
Pero hai más. El que la sentencia reconoza la identificación ente la botella ‘molde fierru’ y la sidre asturiano entra en choque cola llei que regula la DOP Sidre d’Asturies, darréu que na mesma establezse que la sidre que nun seya de llagares acoyíos a la DOP nun va poder cuntar con denguna triba de símbolu o marca que la rellacione con Asturies… De resultes d’ello cabríe interpretar que namás van poder utilizar la botella tradicional asturiana los llagares d’ASSA –o por ella autorizaos- pa la so sidre DOP.
No fondero d’esti conflictu subyaz, como vien siendo ’marca la casa’ la dexadez y desinterés del ‘Principado’, a quien-y correspondía llitigar por esa botella ‘molde fierru’ como padremuñu asturianu y ponela per ende a dimposición de tolos llagares asturianos- pero que, como ye avezao, dexó pasar esa oportunidá.
D’otra miente, esti mes d’agostu ta siendo especialmente llucíu pa la sidre, y magar la masificación turístico que carez el nuesu país, lo cierto ye que fiestes, certames y festivales sidreros o que tienen a la sidra como protagonista, trunfen de forma espectacular. Y ye qu’afortunadamente’l mundiu la sidre ta bien vivu.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.