Esplumoses brut, semiseques, dulces, de piqueñu formatu, n’elegantes botelles… les sidres de gala tán escomenzando a vivir un nueu desendolcu con interesantes apuestes pola diversificación y la calidá.
De magar la tradición de la sidre esplumoso –axampanao- que s’ellabora n’Asturies dende’l sieglu XIX, tamos abriendo camín na difícil xera de dar a conocer estos nuevos productos, n’educar a la sociedá nes sos virtúes y les sos posibilidaes de consumu, en dar puxu a la so presencia nos estantes de los comercios y nes meses de mantel.
La tradicional y enraigonada botella verde tien comu compañera a la elegante botella axampanada y el nuesu vasu de sidre convive cola estilizada copa. Agora que s’averen feches de cellebración, estes sidres de gala tienen qu’acupar el llugar preferente que se merecen nes nueses cases, colos nuesos compañeros y amigos, pa esfrutales conociendo les múltiples espresiones que presenten. Sidre, siempres sidre, con estremaes espresiones y estremaes carauterístiques, pero tan nueses comu la sidre tradicional, evolución llóxica d’un productu que caltien l’alma del nuesu país y la sencia de la nuesa tierra.
Tenemos la esperanza de qu’esti añu les alministraciones asturianes, el “Principado” especialmente superen definitivamente la militancia antiasturiana y nes cellebraciones oficiales tea presente en primer planu la nuesa sidre, porque a estes altures nun ye de recibu’l repitíu despreciu que supon recurrir sistemática y esclusivamente al vinu español”.
De nun ser asina, apuntamos esi deseyu pal añu que vien, al llau d’un compromisu cola declaración de la cultura asturiana de la sidre comu padrimoniu imaterial de la humanidá, que tantu prometieron y tan llueu escaecieron.
Precísase tamién una política de compromisu col Muséu de la Sidre de Nava y col seutor sidreru, tanto llagares comu collecheros y la defensa d’una normativa comunitaria pa la sidre, pa dexar de perder millones d’euros en sovenciones que sí reciben otres bébores pa la so promoción y desendolcu.
En cualsiquier casu, estes navidaes que nun falte la sidre nes nueses cases, que seya copartícipe d’allegríes y bonos deseyos; qu’acupe’l puestu que-y correspuende y que nunca tuvo de dexar d’ocupar.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.