Esti añu llevamos una temporada sidrera como poques, cola sidre corriendo per chigres, merenderos, romeríes, d’una forma que diba tiempu que nun se vía. Asina mesmo’l mapa d’eventos sidreros non solo va n’aumentu, sinón que cunten con una perimportante rempuesta popular.
Bien especial esti mes el conceyu Carreño, con un impresionante rally de la sidre –esi que dalgunos quinxeron prohibir diciendo que se trataba d’un botellón-, y la so sardinada/sidrada en Candás, y cola degustación de sidre casero en Perlora.
Pero ye que’l Xiringüelu de Pravia tamién superó tolo imaxinable, con más de 40.000 sidreros n’aición; y la fiesta de la sidre Villa de Navia algamó niveles épicos.
Nel futuru inmediatu preséntasenos la Fiesta de la Sidre de Xixón, la de Villaviciosa, la de la Sidre en Ribeseya, los concursos de sidre casero de Ribeseya, Piloña, Mieres, Salas, y d’últimes, el XII Salón Internacional de les Sidres de Gala… munchos y magníficos compromisos a los que faer frente.
Y ye que pese al fiascu de la candidatura de la cultura asturiana de la sidre na Unesco –qu’a la fin nun foi aplazada nin refugada, sinón qu’ensiquier foi tenida en cuenta- , lo cierto ye que la sidre sigue, la vida sigue.
Sí esmolez, a los pumareros y a los llagareros especialmente, pero en rialidá a tolos amantes de la sidre, la poca mazana que se ve nos pumares… da la impresión de qu’esti añu va precisase muncha mazana de fora p’atender la demanda. Ye una pena y resulta incomprensible qu’esistiendo una demanda interior que nun se consigue cubrir, nun se tomen les midíes precises pa ello.
Una vegada más tenemos qu’echar en falta la esistencia d’un Plan Estratéxicu para la Sidre y la Mazana, que permita conocer cuala ye la demanda rial, la ufierta esistente, les posibilidaes de desendolcu, les llínies d’inversión, los criterios, la cuantía y distribuición, pa poder evaluar resultaos y solucionar definitivamente esti problema.
Llamentablemente, magar delles declaraciones n’esi sen de los políticos responsables, nun paez que’l ‘Principado’ tea previsto denguna actuación nun futuru prósimu.
En tou casu, y como dicíemos enantes, la sidre sigue, la vida sigue.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.