El discutiniu esiste dende va años, en principiu referíu a qu’en munchos sitios nel comedor nun echaben sidre, pero agora’l discutiniu aumentó: ca vegada son más los chigres que nun cunten con echaor/a, que directamente nun atienden en barra o que namás atienden si va xintase.
LA SIDRA.- Na revista LA SIDRA del mes de xineru ‘Propuestes para’l primer añu UNESCO’ recoyíense una serie de propuestes pa los chigres, y recordábase tamién la llexislación qu’esiste al respeutu de los requisitos d’un establecimientu hosteleru para poder definise como chigre.
Referímosmos en concretu al Decretu 32/2003 del 30 d’abril, d’ordenación de l’actividá nel ‘Principado’ d’Asturies, en que’l so capítulu V rellativu a los chigres establez ente otres custiones que:
Tien de disponer de los elementos materiales y humanos precisos pal almacenamientu, caltenimientu y echáu de la sidre natural, según la costume asturiana”
Sedrá “imprescindible que nun esista torga dalguna pa echar sidre nel comedor, siendo emprestáu esti serviciu pol mesmu personal dependiente del establecimientu’.
“Nun va poder llindase l’echar sidre a determinaes fasteres del establecimientu, teniendo d’emprestase esti serviciu, tanto na zona de chigre como na de comedor”
Fasta onde sabemos ´-y por motivos que desconocemos- esti Decretu del Principáu’ nin s’aplica nin s’aplicó -¿por qué?-, y son munchos los establecimientos qu’ensin cumplir nengunu d’estos requisitos siguen anunciándose como chigres ¿bramente son chigres?
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.