L’ASA denuncia que l’envase utilízase por productores non asturianos, pesia qu’el colleutivu tienla rexistrada como marca.
LA SIDRA.- L’Asociación de Sidres d’Asturies -ASA- cellebró ayeri la so asamblea na Fundación mailiayesa José Cardín. Dientru los puntos que s’abordaron nel alcuentru fixose fincapié nel usu indebíu que se-y ta dando a la botella de sidra. Va tiempu qu’esta asociación rexistró l’envase como marca pa evitar qu’ellaboraores que nun fueren asturianos la utilizaren pa les sos bébores. Sicasí, señalaron, la botella de sidra, la llamada ‘molde fierro’ , utilízase y por esti motivu quien tomar midíes más series, incluyendo llevar esta situación a los tribunales.
Foi nel sieglu XIX, en plena dómina industrial, cuando la población n’Asturies doblóse. Tamién foi un periodu de tiempu nel que s’incrementó la emigración a América. Esto causó un aumentu na demanda de sidra. Fasta entós la forma de consumir la nuesa bébora tradicional yera n’espiches, en xarres o en zapiques. Foi escontra 1827 cuandu se fabricó la primer botella.
“Instalase n’El Natahoyo, en Xixón, un fornu que merca Ramón Toral destináu a tal efeutu y qu’en 1829 pasa a Begoña. Darréu La Industria mércalu a mediadios de sieglu. La botella fai que la sidra consúmase en cualisquier dómina del añu y en cualisquier llugar y situación, colo que’l consumu dispárase. Cuasique al empar, en La Industria, escomienza a fabricar los primeros vasos de sidra, que nun principiu yeren gurdios, de más de 400 gramos y varillaos. Tenía unos 500 ml de capacidá” desplicó Emilio Martínez na conferencia que dio nel Xardín Botánicu de Xixón “Evolución ya importancia de la producción de mazana de sidra en Asturies” a la qu’asistió esti mediu de comunicación.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.