Esti platu yera mui común en tiempos pasaos yá que dichu productu yera más barato y afayaizu.
LA SIDRA,- Nun hai dubia que na hestoria de la cocina atopamos una gran variedá de recetes que tovieren el so aniciu en dómines de carestía, pero qu’anguañu son consideraes comu preparaciones “delicatessen”. Un exemplu ye la tarta de vinagre de sidre. Nos Estaos Xuníos, demientres el sieglu XIX considerósela comu “la tarta los probes” yá qu’emplegaben otros productos nun perecederos comu la llima o’l llimón yeren más caros y complicaos d’algamar caundu nun se producíen nuna temporada específica. La receta nun pue ser más cenciella: farniña, matega (y si nun l’había, manteca de gochu), xucre o miel, sal, augua y… vinagre de sdire. Tantu pa la masa comu pal rellenu que solía facese, tamién con mazanes. D’ende el tradicional “apple pie”.
Asina mesmo tiénense anuncies del usu del vinagre de sidre que daten del 5.000 AC, n’Oriente. N’Asturies, comu nun podía ser d’otra miente, el vinagre ellaboráu de magar la nuesa bébora tradicional ye tan angigüu comu ésta y enxamás nun dexare de ser parte de les nueses recetes. Sicasí, les estremaes modes comu’l del “balsámicu· fexeren creyer que’l nuesu vinagre nun ye tan “chic” o “gourmet”. Y ná más lloñe de la verdá. L’usu del vinagre de sidre na gastronomía ta gananado adeptos ente los paladares más esquisitos. Ye más suave qu’el de vinu y por esti motivu, en países comu Francia, ta cotizando al alza ente les cocines de más prestixu. Amás aída la dixestión de les grases, poloq u’en recetes calóriques los especialistes aconseyen el so empelgu, Na cultura sidrera asturiana enxamás nun mos escaeciemos d’elli. Preba d’ello ye qu’acupa un llugar esencial en certames comu’l Concursu de Sidre y Derivaos de Nava.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.