José Manuel Alonso dedicó la so vida profesional a trabayar na sidre, les sos alcordances déxenmos conocer los cambios qu’esperimentó la ellaboración de la bébora
LA SIDRA.- Conoz ca centímetru del llagar. Con suma amabilidá y gran presteza, enséñamos una a una les máquines que producen la bébora más identitaria d’Asturies. Desplica a la perfeición ca pasu de la so ellaboración, dende la llegada de la mazana fasta’l so empaque. Y faelo con total seguranza y precisión, tamién con ciñu. Nun ye d’estrañar, ye como la so segunda casa… quiciabes la primera.
José Manuel Alonso dedicó la so vida a la sidre. “Yo exomencé a los catorce o quince años a trabayar nel llagar. Escomencé col güelu de Tino Cortina, dempués fui a ‘la mili’ y al tornar siguí trabayando nel llagar. D’aquella tamién había muncha crisis na sidre, ¿eh?” recuerda una de les presones que más conocen el productu emblema de los asturianos. Pero dende adientru, dende les sos entreteles.
Cuando nos postreros años falamos del desencolcu nos sistemes d’ellaboración y de cómo estos impulsaron la produición de sidre; pocos faen referencia a trabayaores como elli, que vivieron en carne mesmu tolos cambios que sobrevinieron nos postreros trenta años. “La sidre ye un productu que supo superar les coxuntures más alverses de la sociedá de consumu” desplicó en numberoses ocasiones l’hestoriador Luis Benito García. Y en gran parte foi gracies a ellos, a los trabayaores, que non solo supieron afaese a los nuevos tiempos, sinón qu’ellos mesmos fueron quien apurrieron la so esperiencia ya idegues p’ameyorar la cadena de produición. Ellos sí que son les xeneración 2.0, ellos sí que vieron cambios… Esti artículu sigue na revista La Sidra 187, la correspondiente al mes de xunetu.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.