La sidre trunfó nestes navidaes y tou apunta a qu’esti añu entrante va destacar nel mesmu sen, non solo porque vamos poder esfrutar de la impresionante collechona del añu pasáu, cuya evolución curiase nos llagares, sinón porque con práutica certidume vamos asistir a la nacencia de nuevos tipos de sidres, y van dir afitándose otres iniciatives comu la sidre de botellín, la sidre brut, la esportación, el sidreturismo….
Más difícil vamos tener avanzar en tarrenes onde lo que se precisa ye un sofitu políticu claru. Dende un “Principado” que sigue cellebrando los sos actos oficiales con vinu español, nun paez esperable que se progrese n’aspeutos fundamentales comu la incluxón nel curriculum d’hostelería de la formación comu echaor, nin la clasificación llaboral de tala actividá, l’aniciu d’estudios d’enoloxía cientraos nel mundiu la sidre, nin el necesariu sofitu al seutor sidreru, dende los collecheros fasta les sidreríes comu ellementos que conxuguen l’impulsu económicu cola capacidá identitaria, nin munchu menos la declaración de la cultura asturiana de la sidre comu padrimoniu imaterial de la humanidá, qu’anunciaron con tantu bombu, que paez aparcada en vía muerta, y de la qu’agora se desentienden.
Tenemos tamién pendiente’l futuru del Muséu de la Sidre de Nava, nuna situación incomprensible, que dempués de tantos años d’esistencia sigue ensin tener claro funciones, orientación, financiamientu, nin compromisu políticu col so futuru. Pero tamién hai aspeutos positivos, dende’l “Principado” anunciaron que van modificar la so llei d’espeutáculos públicos, que prohibe cantar nes sidreríes y establecimientos hosteleros, faciendo la esceición de los tablaos flamencos, tan abondosos nel nuesu país.
En cualisquier casu les perspeutives son bones, especialmente si sabemos conxugar les iniciatives privaes col sofitu de la sociedá asturiana, si siguimos llogrando que ca nueva meyora que se da nel seutor se viva comu una meyora pal conxuntu de los asturianos, si somos quien a integrar dientru la nuesa identidá colleutiva los progresos y la evolución de la sidre. Porque la sidre ensin Asturies y los asturianos ye menos sidre.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.