Ayeri cellebróse’n tol mundiu el Díi de la Mazana, un eventu especialmente importante pa quienes, comu los asturianos, tenemos nesa fruta l’orixe d’una de les nueses señes más identitaries, la sidre. En Xixón cellebramos esi díi con un multitudinariu Sidrocole colos colexos del conceyu
LA SIDRA – Dientro l’enfotu de tresmitir esta identidá y la Cultura Asturiana de la Sidre (Padremuñu Inmaterial de la Humanidá) la Fundación Asturies XXI entamó un eventu bien especial en Xixón alrodiu l. Ye la primer vegada que se cellebra un Sidrocole d’estes carauterístiques, nel qu’escolinos de distintos colexos comparten actividaes didáutiques y d’arruelu, toles elles cientraes na sidre y la mazana como símbolos identitarios d’Asturies.
La reciella pasólo en grande averándose a la cultura asturiana de la sidre, deprendiendo de mou vivencial les llabores básiques d’un llagareru o llagarera, dende’l mayáu de la mazana hasta l’echar la sidre (con agua). L’actividá valió pa fortalecer el conocimientu del nuestru padremuñu sidreru y fomentar la convivencia ente escolares d’estremaos centros.
El taller de deprender a echar foi un de los más apreciaos polos escolinos, qu’apuntaben bones maneres, seique ensin dubia lo que más yos prestó foi que, depues de demostrar la so fuercia cola prensa y colos mayos, pudieron beber la sidre recién fecho por ellos mesmos.
Resultó especialmente instructivu el pebidal, nel qu’al tiempu que escoyíen pente la magaya y llantaben pebides, la reciella foi deprendiendo de la man de los monitores información interesante sobre les mazanes de sidre, los pumares y el so curiau.
Pa completar el ciclu de la sidre, los Xuegos de la Mazana asonsañaron el trabayu de pañar, con relevos de mazanes que puxeron el toque más llúdicu y participativu a la xornada.
Particularmente significativa foi la presencia de los escolinos del Sanatoriu Marítimu de Xixón, que participaron con entusiasmu nes propuestes d’integración y accesibilidá. Esta iniciativa encádrase na llinia de trabayu pola integración de persones con estremaes capacidaes físiques y intelectuales que la Fundación Asturies XXI vien desendolcando col so sofitu al llargu del caberu añu.
El Sidrocole del Díi de la Mazana, que promete tener continuidá, amuesa que la cultura de la sidre ye tamién un espaciu d’inclusión, aprendizaxe y arruelu compartíu pa les xeneraciones más nueves.
Hai qu’agradecer a Sidra Trabanco la donación de dellos sacos de la so mazana, que foi la utilizada pa los talleres.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.