Cola campaña yá finada, el seutor reflexona y prepárase pal prósimu aqu que, por mor de la vecería, pue tornar a repetir una “collechona”. L’oxetivu ye que la mazana asturiana tea asegurao la demanda nos llagares a precios rentables.
LA SIDRA.- Fina la temporada de collecha de mazana, una de les más importantes dientru’l ciclu agrícuola asturianu que marcó la vida d’esta sociedá demientres xeneraciones. Si en daqué coinciden los especialistes involucraos nesti seutor, ye que nesti país la pañada d’esti frutu ye complicao. La singularidá orográfica d’Asturies fai que seya abegoso poder cuntar con maquinaria que supla la man del home o la muyer; una torga a la que nun tienen d’enfrentase notros llugares, fuera de les nueses fronteres, onde la orografía ye más llano. Esto inevitablemente incide na produición, y ye nidio, nel preciu.
Los collecheros asturianos lluchen por sacar alantre los sos cultivos, pero non siempres son a ello. L’añu pasáu la llamada “collechona” prevocó, como’l so nome indica, una sobroproduición que munchos agricultores nun fueron quien a colocar nos llagares. Esta situación tuvo la so rempuesta n’estremaos manifestamientos, n’especial en Villaviciosa, nos que se denunciaba que munchos de los frutos que pudríen en prau; yá seya porque’l preciu que taba pagándose la mazana yera inferior inclusu a los costes de pañalo; o porque cenciellamente los llagareros teníen les sos necesidaes cubiertes yá fuera con frutos d’equí o de fuera.
Para ofrecer las mejores experiencias, utilizamos tecnologías como las cookies para almacenar y/o acceder a la información del dispositivo. El consentimiento de estas tecnologías nos permitirá procesar datos como el comportamiento de navegación o las identificaciones únicas en este sitio. No consentir o retirar el consentimiento, puede afectar negativamente a ciertas características y funciones.
Funcional
Sempre ativo
El almacenamiento o acceso técnico es estrictamente necesario para el propósito legítimo de permitir el uso de un servicio específico explícitamente solicitado por el abonado o usuario, o con el único propósito de llevar a cabo la transmisión de una comunicación a través de una red de comunicaciones electrónicas.
Preferencias
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
Estadísticas
El almacenamiento o acceso técnico que es utilizado exclusivamente con fines estadísticos.El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
Marketing
El almacenamiento o acceso técnico es necesario para crear perfiles de usuario para enviar publicidad, o para rastrear al usuario en una web o en varias web con fines de marketing similares.